Aurinkoiset aamut

Kesän aamut ovat niin ihania kun aurinko nousee aikaisin ja linnut ovat aloittaneet päivänsä ja konserttinsa jo varhain.

Näitä aamuja ja tätä fiilistä on ollut ikävä koko pitkän pimeän talven. Se pitkä, pimeä ja kylmä aika, mitä meillä täällä Suomessa on kohtuuttoman pitkään, vaatii veronsa ainakin tällaisilta kesänlapsilta kuin itse olemme. Väsymys tahtoo saada yliotteen, mutta sitten tulee kevät ja aurinko ja pian huomaa taas heräävänsä eloon yhdessä luonnon kanssa.

Kevät ja alkava kesä houkuttavat aloittamaan kaikenlaista uutta ja innostavaa niin kodin sisustamisessa, pihan laittamisessa kuin oman kehonkin huollossa. Aikaisemmissa teksteissä onkin vilahtanut nämä kodin alkaneet kevätremontit ja pihan laittokin on alkanut kovalla vimmalla kun nämä ihanat kesäiset säät ovat hellineet meitä. Pihan ja kasvihuoneiden laitosta voimme kirjoitella juttua myöhemmin, mutta tähän hetkeen voisimme jakaa muutamia meille ja meidän kehollemme toimivia keväisten aamujen ja päivien piristyksiä.

Omena-inkiväärishotti terveellisen aamupalan yhteydessä.

omena-inkiväärishotti virkistää kehoa ja mieltä

 

Olemme vuosien varrella lukeneet useitakin tutkimuksia inkiväärin terveysvaikutuksista mm. ihmisen vastustuskyvylle siksi olemme etsineet parhaimman tavan lisätä sitä huomaamatta ruokavalioomme.

Inkiväärishoteille näyttää löytyvän netistä vaikka kuinka erilaisia ohjeita mutta me olemme tykästyneet tähän kuntoplussan sivuilta löytyneeseen ohjeeseen.

Näin valmistat shotin:

2 luomu sitruunaa

200-300g inkivääriä

2 omenaa

1,5l vettä

hunajaa

Paloittele omena ja kuori ja viipaloi inkivääri sekä sitruuna. (sitruunan voi pestä huolellisesti ja lisätä viipaleet kattilaan, mutta itse puristan sekaan pelkästään sitruunoiden mehun).

Anna kiehua noin 45min . Anna jäähtyä hetken ja siivilöi. Pullota ja laita kylmään.

Meditoivat hetket aamukävelyllä

Kevään ja kesän aurinkoiset ilmat houkuttelee ulkoilemaan ja liikkumaan. Päivä lähtee ihanasti käyntiin aamuisen meditoivan kävelylenkin voimalla. Tällä kertaa älä tökkää korviin kuulokkeita vaan kuuntele ympäristöäsi sekä anna katseesi vaeltaa liikkuessasi. Etsi pieniäkin yksityiskohtia. Keskity hengitykseesi kuitenkaan pakottamatta sitä mihinkään tiettyyn rytmiin vaan anna sen kulkea haluamallaan tavalla. Tiedosta, hengitätkö keuhkosi koko kapasiteetilla vai pelkästään esimerkiksi hartioillasi. Kävellessäsi mieti ainakin viisi asiaa, joista olet kiitollinen.

 

PIRISTÄVIÄ PÄIVIÄ SINULLE,

M&M

Kategoria(t): Uncategorized. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *